logotyp

Regulamin sklepu

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy regulamin określa ogólne warunki i zasady działania Sklepu Internetowego, świadczącego na rzecz Klientów usługi drogą elektroniczną, umożliwiając zapoznanie się z towarami i zawarcie umowy sprzedaży.
  2. Przedsiębiorcą prowadzącym sklep internetowy RESPIFINE zwany dalej „Sklepem Internetowym” jest RESPIFINE Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bydgoszczy (85-027) ul. Jagiellońska 103 NIP 967-145-81-91 REGON 522844805 wpisana w Rejestrze Przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000987606, z kapitałem wpłaconym w wysokości 100.000,00 zł., zwana dalej „Respifine” lub „Sprzedającym”.
  3. Kontakt ze Sklepem Internetowym dostępny jest za pośrednictwem :
  1. Adresu e-mail – logistyka@respifine.pl
  2. Nr telefonu – 0-52 516-13-50
  3. W siedzibie Sklepu – Bydgoszcz (85-027) ul. Jagiellońska 103

II. PRZYJMOWANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ

  1. Warunkiem skorzystania ze Sklepu Internetowego jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja. Składając zamówienie kupujący akceptuje treść Regulaminu.
  2. Do korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na towary, niezbędne są:

– urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową

– aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),

– włączona obsługa plików cookies,

– zainstalowany program FlashPlayer.

  1. Umieszczenie na witrynie Sklepu Internetowego określonego towaru wraz z oznaczeniem jego ceny nie stanowi oferty jego sprzedaży, a jedynie zaproszenie dla kupujących do składania ofert.
  2. Zamówienie zostaje złożone przez kupującego w formie elektronicznej i stanowi ofertę zawarcia umowy sprzedaży towaru umieszczonego na witrynie Sklepu Internetowego za określoną tam cenę.
  3. Oferta złożona w postaci elektronicznej wiąże kupującego, jeżeli Sklep Internetowy niezwłocznie potwierdzi jej otrzymanie.
  4. Kupujący oznacza, czy nabywa towar jako Konsument. Za Konsumenta uznaje się osobę fizyczne dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą
    lub zawodową albo nieposiadającą dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  5. Realizacja zamówienia następuje poprzez wybranie towaru, którym kupujący jest zainteresowany, kliknięcie przycisku „DODAJ DO KOSZYKA” a następnie z poziomu „KOSZYK” wypełnienia formularza zamówienia, poprzez uzupełnienie danych niezbędnych do realizacji zamówienia, formy dostawy i zapłaty i kliknięcia ikony „POTWIERDZAM ZAKUP”.
  6. Respifine potwierdza otrzymanie zamówienia przez automatycznie generowaną wiadomość e-mail, którą wysyła kupującemu. Do wiadomości dołączony jest Regulamin z Załącznikiem.
  7. W przypadku zamówienia opłaconego z góry, realizacja zamówienia rozpoczyna się od momentu zaksięgowania wpłaty. W przypadku zamówienia opłacanego przy odbiorze – następnego dnia roboczego po dniu złożenia zamówienia.
  8. Sklep Internetowy potwierdza przyjęcie zamówienia do realizacji wysyłając kupującemu kolejną wiadomość e-mail. Z chwilą otrzymania tej wiadomości przez kupującego następuje zawarcie umowy sprzedaży.
  9. Umowy sprzedaży zawierane są w języku polskim.
  10. Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon VAT. Na życzenie kupującego istnieje możliwość wystawienia i wysłania faktury VAT.

III. ZAPŁATA CENY I ZASADY REALIZACJI DOSTAWY

  1. Ceny towarów umieszczone na witrynie Sklepu Internetowego są cenami brutto zawierającymi podatek VAT według aktualnej stawki wynikającej z przepisów prawa.
  2. Kupujący może skorzystać z następujących metod zapłaty:
    1. zapłata przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Respifine o numerze 70 1020 1475 0000 8002 0336 3306
    2. zapłata kartą płatniczą lub przelewem bankowym poprzez zewnętrzny system płatności;
    3. zapłata gotówką – dotyczy zamówień odbieranych przez kupującego w magazynie Respifine
    4. zapłata gotówką za pobraniem – dotyczy dostawy realizowanej przez przewoźników.
  3. Dostawa towarów odbywa się poprzez : 
  1. odbiór osobisty w Magazynie Respifine pod adresem ul. Jagiellońska 103, 85-027 Bydgoszcz
  2. przesyłkę kurierską na terenie kraju
  1. Termin dostawy towaru wynosi zwykle 2 – 3 dni i realizowany jest przez zewnętrzny podmiot zawodowo świadczący usługi kurierskie. Na czas oczekiwania składa się czas realizacji zamówienia tj. skompletowanie zamówienia oraz prognozowany czas dostawy wynoszący z reguły 24 h. Termin dostawy może ulec wydłużeniu w przypadku stwierdzenia czasowego braku Towaru na stanach magazynowych Respifine, o czym kupujący zostanie natychmiast powiadomiony na wskazany adres email. Zasady doręczenia przesyłek kurierskich w soboty oraz dni ustawowo wolne od pracy określa przewoźnik. Koszt dostawy towaru, zależny od gabarytów i wagi zamówionego towaru, w całości pokrywa kupujący. Respifine przy każdym towarze zamieszcza koszty jego wysyłki. W przypadku wysyłki większego zamówienia składającego się kilku towarów, istnieje możliwość umownego uzgodnienia kosztów pod numerem tel. 0-52 516-13-50 .
  2. Wydanie towaru w Magazynie Respifine następuje wyłącznie do rąk kupującego po podaniu numeru zamówienia i wylegitymowaniu (weryfikacja tożsamości kupującego) w godzinach pracy Respifine – tj. od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00 z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

IV. REKLAMACJA TOWARU

  1. Sklep Internetowy jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
  2. Zaleca się sprawdzenie zawartości przesyłki w obecności pracownika firmy kurierskiej / przewoźnika w chwili jej dostarczenia oraz sporządzenie protokołu reklamacyjnego. Sprawdzenie zawartości przesyłki w obecności pracownika firmy kurierskiej / przewoźnika należy do jego obowiązków i jest całkowicie bezpłatne.
  3. Jeżeli doręczana przesyłka jest wyraźnie uszkodzona (widać ślady zalania, znacznego wgniecenia, naddarcia opakowania itp.) zaleca się odmowę jej przyjęcia. W takim przypadku przesyłka zostanie natychmiast zwrócona do Sprzedawcy w celu wyjaśnienia sprawy oraz ponownego dostarczenia zamówionego Towaru.

KUPUJĄCY – KONSUMENCI

  1. Sprzedający ponosi wobec Kupującego – Konsumenta (zamiennie Konsumenta) odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedającego, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
  2. Towar jest zgodny z Umową sprzedaży, jeżeli zgodne z Umową sprzedaży pozostają w szczególności jego:

a) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność;

b) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży i który Sprzedawca zaakceptował.

  1. Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z Umową sprzedaży, musi:

a) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;

b) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla Towaru tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
• nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
• przed zawarciem Umowy sprzedaży publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
• publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu Umowy sprzedaży;

c) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;

d) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.

  1. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży w zakresie, o którym mowa w ust. 5 i 6 powyżej, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z Umową określonych w ust. 5 i 6 powyżej, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
  2. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność;
  3. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy bądź wymiany.
  4. Sprzedający może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego.
  5. Jeżeli niemożliwość lub nadmierność kosztów dotyczą zarówno naprawy, jak i wymiany, Sprzedający może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową. W takim przypadku Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedającego uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z umową sprzedaży, wartość Towaru zgodnego z Umową sprzedaży oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży.
  6. Sprzedający dokonuje naprawy lub wymiany Towaru w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedający został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności Towaru z Umową sprzedaży.
  7. Koszty napraw lub wymiany Towaru ponosi Sprzedawca. Konsument jest obowiązany udostępnić Sprzedającemu Towar podlegający naprawie lub wymianie w celu jego odebrania, które odbywa się na koszt Sprzedającego.
  8. Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z Umową sprzedaży, Sprzedający demontuje Towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
  9. Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, jeżeli Towar jest niezgodny z Umową sprzedaży, gdy:

a) Sprzedający odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży;

b) Sprzedający nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową sprzedaży;

c) brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową sprzedaży;

d) brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy sprzedaży;

e) z oświadczenia Sprzedającego lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.

  1. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy sprzedaży, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową sprzedaży pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową sprzedaży. Zwrot należności powstałej wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny następuje nie później niż w terminie 14 dni o dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
  2. Sprzedający może nie przyjąć oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, jeśli wykaże, że brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży jest nieistotny.
  3. W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedającemu na jego koszt. Sprzedający zwraca cenę nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
  4. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży Konsument może składać w dowolnej formie. Sprzedający preferuje formę pisemną, gdzie pismo reklamacyjne może być wysłane na adres Sprzedającego jak również w formie elektronicznej za pośrednictwem formularza zamieszczonego na stronie Sklepu Internetowego pod adresem: logistyka@respifine.pl. Konsument ma możliwość przesłania dokumentacji fotograficznej reklamowanego Towaru na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy
  5. Sprzedający ustosunkuje się do reklamacji w ciągu 14 dni od dnia jej przesłania.
  6. Konsument może skorzystać z pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Podmiotem uprawnionym, właściwym dla Usługodawcy jest Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy ul. Jagiellońska 10.

PRZEDSIĘBIORCY

  1. Sprzedający zapewnia dostawę Towaru pozbawionego wad. Sprzedający jest odpowiedzialny względem Przedsiębiorcy, jeżeli Towar ma wadę (rękojmia).
  2. Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady.
  3. Jeżeli Towar ma wadę, Przedsiębiorca może:

a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedającego albo Sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wad. Przedsiębiorca może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Przedsiębiorcę inny sposób zaspokojenia.

b) żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedający jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy. Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Przedsiębiorcy, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.

  1. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży, Przedsiębiorca może składać w dowolnej formie.
  2. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w ciągu 14 dni od dnia jej przesłania.

V. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY I ZASADY ZWROTU ZAKUPIONEGO TOWARU

  1. Kupujący Konsument, który zawarł umowę sprzedaży ze Sklepem Internetowym, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania jakiejkolwiek przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  2. Termin do odstąpienia od umowy, o której mowa w pkt 1 wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym kupujący-konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez kupującego-konsumenta, weszła w posiadanie rzeczy.
  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, kupujący-konsument musi poinformować Sklep Internetowy o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy sprzedaży, w drodze jednoznacznego oświadczenia. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik do Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
  4. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby kupujący-konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  5. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży Sklep Internetowy zwraca kupującemu-konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sklep Internetowy został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
  6. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez kupującego-konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że kupujący-konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku kupujący-konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  7. Sklep Internetowy może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia mu dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  8. Kupujący-konsument powinien odesłać lub przekazać zwracaną rzecz na adres Sklepu Internetowego, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sklep Internetowy o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli kupujący-konsument odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.
  9. W razie odstąpienia od umowy sprzedaży kupujący-konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy i odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny, niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

VI. GWARANCJA

  1. Sprzedawane towary mogą być objęte gwarancją producenta, importera lub dystrybutora.
  2. W wypadku Towarów objętych gwarancją informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji prezentowana jest w Sklepie Internetowym.
  3. Oświadczenie gwarancyjne określa obowiązki gwaranta i uprawnienia Klienta w przypadku, gdy rzecz sprzedana nie ma właściwości określonych w tym oświadczeniu, a ponadto zawiera podstawowe informacje o sposobie realizacji uprawnień z gwarancji.

VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Sklep Internetowy zapewnia, że w każdym momencie na witrynie internetowej www.repspifine.pl znajduje się aktualnie obowiązujący Regulamin i jego archiwalne wersje.
  2. W wypadku zmiany Regulaminu, zamówienia złożone przed dniem wprowadzenia zmian są realizowane na podstawie postanowień Regulaminu obowiązujących w dniu złożenia zamówienia.
  3. Regulamin oraz umowy sprzedaży podlegają prawu polskiemu.
  4. Załącznik do Regulaminu – Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa – stanowi jego integralną część.
  5. Wszelkie spory powstałe na gruncie Regulaminu lub umów sprzedaży rozstrzygał będzie właściwy sąd powszechny, a jeżeli kupującym nie jest konsument – sąd powszechny miejscowo właściwy dla siedziby Sklepu Internetowego.

Załącznik do

Regulaminu sklepu internetowego RESPIFINE

__________________________

Miejscowość, data

__________________________

__________________________

__________________________

Dane Kupującego

RESPIFINE SP. Z O.O.

Ul. Jagiellońska 103

85-027 Bydgoszcz

Oświadczenie

o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość

lub poza lokalem przedsiębiorstwa

Na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (art. 27) odstępuję od umowy zawartej w dniu …………………….na odległość*/poza lokalem przedsiębiorstwa* bez podania przyczyny.

Towar zwrócę stosownie do postanowień umowy.

Proszę o zwrot ceny towaru na konto*……………………………………………… / w sposób, w jaki dokonano płatności za towar.*

………………………

Podpis konsumenta

* Niepotrzebne skreślić

Załącznik: dowód zakupu*/umowa* (zalecane)

Kontakt
+48 720 830 798
serwis@respifine.pl